Biddag
Dankdag

Biddag - Dankdag

Biddag voor Gewas en Arbeid en Dankdag voor Gewas en Arbeid zijn twee gedenkdagen waarin er speciaal gebeden (in het voorjaar) en gedankt (in het najaar) wordt voor de oogst en het werk.

Wat is Biddag

Biddag is een dag om met elkaar in de kerk te bidden. Op de biddag wordt dan een zegen gevraagd voor het komende jaarseizoen. De biddag is al ontstaan in de tijd van de middeleeuwen. Ook toen zijn er oorlogen, honger en rampen geweest. De mensen hebben in die moeilijke tijden gebeden. De gebeden worden gedaan tot God, de Schepper van hemel en aarde. De mensen smeken om Zijn zegen. De zegen van de Heere is noodzakelijk voor het hele leven. Dat geldt voor ieder van ons, thuis, op school, op het werk, op het land, op kantoor en bedrijf. Zonder Zijn zegen kunnen wij onze werkzaamheden niet doen. Alles voor het komende seizoen komt, onverdiend, uit genade, uit de handen van de Schepper en de Onderhouder van de schepping.

Wat is Dankdag?

Dankdag is een dag om met elkaar in de kerk te danken voor het voorbijgegane jaarseizoen. De dankdag wordt ook wel genoemd de dankdag voor gewas en arbeid.

We hebben immers eten, drinken en kleding gekregen van de Heere. Daarnaast is de oogst van het land gehaald. En we konden ons werk, thuis, op school, op kantoor en in de fabriek doen. Op de dankdag gaat de Bijbel open en horen we hoe wij de dankdag werkelijk moeten vieren. De tekst uit de Bijbel die aansluit bij dankdag is bijvoorbeeld: 1 Korinthe 4:7

Daarom kan het ondanks dat we misschien wel ziek zijn geworden, onze baan hebben verloren, problemen hebben in onze relatie of hoe dan ook in de problemen zitten, tóch dankdag worden. God heeft ons nog zoveel gelaten en gegeven!

Ik heb een vraag

vragen over Het Geloof, de Bijbel, onze kringloopwinkel of activiteiten?

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten